onsdag 24 december 2008

Äntligen har jag hittat den!


Ha! Äntligen! Jag såg den här i förbifarten på trädgårdsmässan i våras, men reflekterade knappt över den. Men så småningom när jag tänkte efter tyckte jag mer och mer att den var en alldeles strålande liten manick. Den är snygg, den gör miljövänliga krukor och det blir billigt att få fram mängder med småkrukor till vårens förkultivering. Eller billigt och billigt, 230 kronor går den lös på hos Buxus . Det vill till att göra många krukor om det ska löna sig.
Men jag är glad att jag hittade den! Jag hade lite svårigheter att söka efter den på nätet faktiskt. Vad kallar man en sån här manick? "Krukmakare i aluminium" uppenbarligen.
Typiskt nog är den slut hos Buxus, men nu vet jag i alla fall vad jag ska leta efter.

1 kommentar:

pilla varberg sa...

Henke snygg blogg, här kommer jag hänga ofta nu när vi närmar oss vår och blommor. Kul svart är min färg så nu ska jag leta svarta blommor tack för tips. Hälsa