lördag 13 december 2008

Olle Bergs gräsmatta


Okej. Jag kommer ALDRIG att få min gräsmatta att se ut så här. Visst är det fysiskt möjligt, men jag lägger nog hellre mer energi på blommor, plantering och förökning. Jag kommer inte att gråta blod varje gång jag ser en maskros eller en tuva mossa någonstans, bara de inte tar över helt.
Men jädrar vad snyggt det är! Som en intensivt grön ryamatta som bara väntar på att man ska gå ut och rulla omkring på den! Olle Berg kan få komma hem till mig och göra min gräsmatta lika fin.


Eller kan han det? Är det verkligen en riktig person? Hans hemsida är riktigt informativ och illustrerad med både bild, ljud och video. Lite VÄL proffsig och informativ om just Weibulls sortiment faktiskt. Inget ont om dem, de har nog kvalitetsprodukter så det räcker, men jag känner mig lite lurad att ha hamnat på en reklamsida när jag ville titta på en privat eldsjäls fantastiska gräsmattor.



Nog om det. Sidan innehåller massor med tips om hur man sköter gräsmattan på bästa sätt, det finns till och med program att följa steg för steg vid vissa tidpunkter. Riktigt väl genomtänkt för att faktiskt kunna få en sådan gräsmatta som i bilden ovan!



Fast det gnager ändå lite i huvudet att Olle nog inte finns på riktigt. Vore det inte mer spännande om en sådan eldsjäl faktiskt fanns?

Å andra sidan finns det en möjlighet att jag är käpprätt fel ute och att Olle just nu sitter och dricker luciaglögg och tittar ut över sin snötäckta gräsmatta och längtar till våren.



Olle Bergs hemsida

Inga kommentarer: